Zapewniamy naszym Klientom pełne poszanowanie prywatności i ochronę ich danych osobowych. Dane osobowe przekazywane nam przez Klientów w procesie Rejestracji lub dokonywania zakupów przetwarzane są zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i obowiązującymi aktami prawnymi, w tym RODO. Dane te przechowujemy zapewniających ich bezpieczeństwo, a dostęp do bazy danych posiadają tylko uprawnieni pracownicy Sklepu.
Z tego dokumentu dowiesz się, jak dbamy o Twoje dane – w tym dane osobowe – jak je przetwarzamy, jakie wykorzystujemy technologie (i pliki cookies) oraz jakie przysługują ci w tym względzie prawa i możliwości. W przypadku pytań, jesteśmy do Twojej dyspozycji!
I. Administrator danych
1) Administratorem danych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997, Nr 133, poz. 883 z późn. zm.), jest NIKOS sp. z o.o. sp.k., NIP: 6020094728, KRS: 0000324298, REGON: 180401274.
2) Adres i dane kontaktowe Administratora: Sygneczów 1, 32-020 Wieliczka; e-mail: sklep@horselinepro.pl, telefon: (+48) 607 526 952. Kontakt telefoniczny możliwy od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00.
II. Cel pozyskiwania i przetwarzania danych
3) Dane są zapisywane i przetwarzane w celu stworzenia indywidualnych kont w sklepie HorseLinePRO oraz w celu zawarcia i realizacji (w tym wysyłki na adres Klienta) umowy kupna-sprzedaży i ewentualnego postępowania reklamacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. B Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE; dalej „RODO”).
4) Sklep może wykorzystywać dane osobowe w celach marketingowych, tj. przesyłania informacji dotyczących oferty Sklepu oraz promocji zakupowych oferty czyli Newslettera e-mail/SMSgdy Klient wyraził na to zgodę poprzez zapisanie adresu do Newslettera (podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Wycofanie zgody na otrzymywanie korespondencji marketingowej możliwe jest:
a) przez kontakt ze Sklepem pod adresem sklep@horselinepro.pl (w tytule wiadomości „Rezygnacja z Newslettera”) lub:
b) klikając w otrzymanym Newsletterze na link umożliwiający rezygnację z otrzymywania wiadomości e-mail.
5) Zgoda na otrzymywanie korespondencji marketingowej w postaci e-maili Newslettera i/lub wiadomości SMS wyrażana jest:
a) podczas rejestracji Konta w Sklepie poprzez zaznaczenie okienka „Chcę otrzymywać newsletter i SMS Newsletter”,
b) poprzez podanie adresu e-mail w specjalnym okienku na stronie Sklepu.
6) Wyrażenie zgody na otrzymywanie Newslettera i/lub wiadomości SMS oznacza znajomość i zgodę na postanowienia Regulaminu oraz Polityki prywatności.
7) Administrator Sklepu może wykorzystywać zebrane dane osobowe do tworzenia Grup Klientów i przypisywania kont do tych grup na podstawie statusu Klienta i/lub historii zakupowej. Na podstawie grup Sklep może przesyłać bardziej dostosowane wiadomości i komunikaty o towarach i usługach.
8) W celach monitorowania, raportowania i poprawy świadczonych usługi i działalności, a także w celu wywiązania się z obowiązku prawnego lub w imię uzasadnionego interesu prawnego, dane osobowe Klientów mogą być przetwarzane do innych celów niż wypisane powyżej (podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W innych przypadkach dane osobowe Klientów przetwarzane będą wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody, we wcześniej określonym zakresie i celu.
III. Obowiązek podania danych osobowych
9) Niepodanie przez Klienta wszystkich wymaganych danych osobowych lub podanie danych niepoprawnych, choćby w części, może stanowić przeszkodą do zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
10) Podanie danych osobowych jest dobrowolne w zakresie, w jakim dane te są zbierane na podstawie zgody.
IV. Informacje o odbiorcach danych osobowych Klientów
11) W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientów w celach zawarcia i realizacji (wysyłki na adres Klienta) umowy kupna sprzedaży dane osobowe Klientów mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców:
a) podmiotom wykonującym procesy niezbędne do realizacji i dostarczenia zamówień złożonych w ramach sklepu internetowego,
b) organom administracji publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów administracji publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa.
12) W zakresie związanym z realizacją Zamówienia bądź na podstawie wyrażonej zgody, dane Użytkownika, w tym dane osobowe, przetwarzane są na podstawie stosownej umowy przez:
a) Firmę BaseLinker sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, Pl. Solny 15, 50-062 Wrocław, KRS 0000795513, NIP 8971868567, REGON 383907714 - w zakresie związanym z realizacją zamówień.
b) Firmę DiffSolutions s.r.o., spółkę zarejestrowaną i działającą zgodnie z prawem czeskim, z siedzibą pod adresem Praha 10 - Dubeč, Nad mlýnským potokem 640/10, PSČ 10700, numer identyfikacyjny 24791288 - w zakresie związanym z realizacją usługi Newsletter.
c) Firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, Grunwaldzka 186, KRS 0000274399, NIP 779-23-08-495; będąca krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012 – w zakresie usługi płatności elektronicznych.
13) Usługi kurierskie w zakresie dostawy zamówień realizują:
a) InPost Sp. z o.o., ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków, KRS 0000543759, NIP: 6793108059.
b) Deutsche Post AG (Grupa DHL), Charles-de-Gaulle-Straße 20, 53113 Bonn, (numer KRS) HRB 6792 (sąd w Bonn), NIP DE 169838187
c) DPD Polska sp. z o.o., ul. Mineralna 5, 02-274 Warszawa, KRS 0000028368, NIP:526-020-41-10.
V. Okres przetwarzania danych osobowych
14) Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sklep przez okres niezbędny do świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia konta użytkownika oraz do obsługi zamówień.
15) Po upływie okresu opisanego w punkcie 1, dane osobowe mogą być nadal przetwarzane w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla realizacji przez Sklep prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych.
16) W przypadku wykorzystywania danych osobowych w celach marketingowych, dane mogą być przetwarzane do czasu wycofania tej zgody.
VI. Prawa Klientów, których dane są pozyskiwane i przechowywane
17) Każdy Klient, który przekazał Administratorowi Sklepu swoje dane osobowe, posiada (wynikające z RODO):
a) pełną możliwość dostępu do swoich danych w celu ich weryfikacji (w tym prawo do uzyskania kopii tych danych),
b) prawo do modyfikacji danych osobowych w przypadku, gdy są niekompletne, nieprawidłowe czy nieaktualne,
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych w przypadku, gdy:
i) dane nie są już niezbędne do celów, do jakich zostały zebrane,
ii) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
iii) osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
iv) dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
v) dane muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
18) Każdy Klient, który przekazał Administratorowi Sklepu swoje dane osobowe, posiada prawo do żądania ograniczenia danych osobowych w przypadku, gdy:
a) prawidłowość danych osobowych jest kwestionowana przez osobę, której one dotyczą,
b) dane przetwarzane są niezgodnie z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
c) dane nie są już wykorzystywane i potrzebne administratorowi danych, a osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
d) został wniesiony sprzeciw wobec przetwarzania danych, przez osobę, której dane dotyczą ( do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu)
19) Każdy Klient, który przekazał Administratorowi Sklepu swoje dane osobowe, posiada prawo do przeniesienia danych osobowych w przypadku, gdy:
a) są one przetwarzane na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą na podstawie wyrażonej zgody,
b) przetwarzanie danych osobowych przeprowadzane jest w sposób zautomatyzowany
20) Każdy Klient, który przekazał Administratorowi Sklepu swoje dane osobowe, posiada prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora, gdy:
a) osoba, której dane dotyczą, znajduje się w szczególnej sytuacji,
b) dane osoby, której dotyczą, przetwarzane są w sposób zautomatyzowany.
21) Klient posiada także możliwość samodzielnego uzupełniania lub edycji swoich danych po zalogowaniu się na swoje indywidualne konto lub po przekazaniu prośby pracownikom sklepu.
VII. Wycofanie zgodny na przetwarzanie danych osobowych i prawo do wniesienia skargi
22) Klient w dowolnym momencie ma prawo do cofnięcia udzielonej zgodny na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które zostało dokonane na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
23) Klient ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) gdy uważa, że administrator danych narusza przepisy RODO.
VII. Bezpieczeństwo danych
24) Dane osobowe Klientów przechowujemy na zabezpieczonych serwerach. Dostęp do danych posiadają wyselekcjonowani pracownicy. Miejsce oraz sposób przetrzymywania danych ma zapewnić pełne bezpieczeństwo.
25) Każdy Klient, który przekazał nam swoje dane osobowe, ma pełną możliwość dostępu do swoich danych w celu ich weryfikacji, modyfikacji lub też żądania usunięcia.
26) Administrator stosuje w Sklepie szyfrowanie SSL, zapewniające bezpieczeństwo przesyłu danych między serwerem a urządzeniem końcowym.
VIII. Dane użytkowników i pliki cookies
27) Użytkownik korzystający ze Sklepu generuje dane zapisywane na serwerze Sklepu, w tym numer IP czy rodzaj urządzenia końcowego. Dane te przetwarzane są w celach technicznych i statystycznych.
28) Sklep, tak jak i niemal wszystkie strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies – małe pliki zapisywane w pamięci przeglądarki urządzenia końcowego. Wykorzystujemy te pliki w celach technicznych (zapewnienia prawidłowego działania sklepu), analitycznych (gromadzenia anonimowych danych statystycznych, umożliwiających ocenę funkcjonalności Sklepu i interakcji użytkowników) oraz w celach marketingowych (umożliwiających lepsze dostosowanie oferty, ocenę skuteczności reklam oraz wyświetlanie reklam po opuszczeniu stron Sklepu).
29) Sklep wykorzystuje następujące pliki cookies:
Plik cookie | Opis | Czas zapisu | Typ |
PrestaShop-* | Plik cookie umożliwiający personalizację nawigacji użytkownika w witrynach Sklepu poprzez przechowywanie preferencji użytkownika między sesjami | 20 dni | Analityczny |
PHPSESSID | Plik cookie aplikacji PHP, służy do przechowywania i identyfikowania unikalnego identyfikatora sesji użytkownika w celu zarządzania sesją na stronie internetowej. To plik sesyjny, jest usuwany po zamknięciu przeglądarki. | sesja | Techniczny |
yottly-client-id | Plik cookie firmy Samba, umożliwiający lepszą prezentację oferty Sklepu | sesja | Marketingowy |
_ga_* | Plik cookie Google Analytics umożliwiający liczenie odsłon stron Sklepu. | 1 rok, 1 miesiąc, 4 dni | Analityczny |
_ga | Plik cookie Google Analytics, w sposób anonimowy umożliwia gromadzenie danych dot. odwiedzających, sesji i kampanii, śledzi korzystanie z witryny na potrzeby raportu analitycznego. | 1 rok, 1 miesiąc, 4 dni | Analityczny |
smvr | Plik cookies SALESmanago, umożliwia gromadzenie informacji o wizytach. | 1 rok, 1 miesiąc, 4 dni | Marketingowy |
smuuid | Plik cookies SALESmanago, umożliwia monitorowanie indywidualnych sesji na stronie w trakcie różnych wizyt. | 1 rok, 1 miesiąc, 4 dni | Marketingowy |
_smvs | Plik cookies SALESmanago, umożliwia gromadzenie informacji o źródle pierwszej wizyty na stronie. | 1 dzień | Marketingowy |
_fbp | Plik cookies firmy Meta, umożliwia gromadzenie i przechowywanie informacji o ruchu i interakcjach z platformy Facebook. | 3 miesiące | Marketingowy |
_hjSessionUser_* | Plik cookies Hotjar, umożliwiający właściwe przypisanie kolejnych wizyt do tego samego użytkownika poprzez unikalny identyfikator. | 1 rok | Analityczny |
_hjSession_* | Plik cookies Hotjar, umożliwia przypisywanie danych statystycznych do tego samego użytkownika na podstawie przypisanego mu identyfikatora. | 1 godzina | Analityczny |
_gcl_au | Plik cookies Menedżer Tagów Google, umożliwiający gromadzenie danych dot. efektywności reklam na stronach internetowych. | 3 miesiące | Marketingowy |
_gid | Plik cookies Google Analytics, przechowuje informacje o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają z witryny internetowej, tworząc raport analityczny dotyczący wydajności witryny. Niektóre z gromadzonych anonimowo danych to liczba odwiedzających, ich źródło i strony, które odwiedzają. | 1 dzień | Analityczny |
_gat_gtag_UA_* | Plik cookies Google Analytics, wykorzystywany do przechowywania unikalnego identyfikatora użytkownika. | 1 minuta | Analityczny |
smg | Plik cookies SALESmanago, zapisywany w celu identyfikacji użytkownika. | 10 lat | Marketingowy |
_smfp | Plik cookies SALESmanago, zapisywany w celu identyfikacji użytkownika. | bezterminowy | Marketingowy |
_smvc | Plik cookies SALESmanago, zapisujący informacje optymalizujące caching | bezterminowy | Marketingowy |
lastExternalReferrer | Plik cookie firmy Meta, wskazuje ostatnią stronę odsyłającą użytkownika | bezterminowy | Marketingowy |
lastExternalReferrerTime | Plik cookie firmy Meta, wskazuje ostatnią stronę odsyłającą użytkownika | bezterminowy | Marketingowy |
SERVERID | Plik cookie ustawiany w celu optymalizacji obciążenia serwera. | sesja | Techniczny |
30) Możesz zaakceptować zapisywanie wskazanych plików cookies w pamięci Twojego urządzenia końcowego, zmienić swoje preferencje, usunąć je manualnie lub ustawić swoją przeglądarkę tak, by nie akceptowała żadnych plików cookies. Pamiętaj jednak, że jeśli zablokujesz całkowicie zapis wszystkich plików cookies, negatywnie wpłynie to na funkcjonalności Sklepu i innych stron internetowych.
31) Jeżeli na stronie internetowej naszego Sklepu zamieszczamy linki prowadzące do innych, nieadministrowanych przez nas stron internetowych, to nie możemy odpowiadać ani za zawartość, ani za stopień ochrony prywatności realizowany przez administratorów tych stron. Podejmując decyzję o przejściu na takie strony Klient czyni to na własną odpowiedzialność. Zachęcamy przy okazji do zapoznania się z polityką prywatności realizowaną przez te strony, zanim Klient udostępni im swoje dane osobowe.
Pytania? sklep@horselinepro.pl